fredag 1 oktober 2010

Vantar och pannband






För att varava ner och hitta helgläge sydde jag de första presenterna till mannen: ett par vantar och ett pannband!

Mönstret till vantarna fick jag kopiera från syslöjden på skolan, ett busenkelt sådant som bara behövde förlängas en aning för att passa mannens tummar. Tyget är tricot, i både i vanten och mudden men jag tror nog på att använda typ ett jerseytyg nästa gång.

Pannbandet var om möjligt ännu enklare att göra, bara en tub som vändes och syddes ihop med en dubbel söm som faktiskt blev som en snygg detalj. Passade även på att sy ett till mig själv, perfekt för kalla höstpromenader!

Nu är jag sannerligen inne i ett skönt ledighetstöcken, redo för soffan! Trevlig helg!

3 kommentarer:

Le Petit sa...

Vad snygga! Kan behövas nu när det är höst och kallt!

matts sa...

vilken bra sida , jobbar med syslöjd och konsthantverk och kommer att läsa din blogg,
skit bra !

Anonym sa...

Åhh, ett sånt pannband skulle jag kunna önska mig i julklapp!! =) Det var kanonfint ju! Puss o kram