lördag 2 oktober 2010

Sminkväska






Idag har det varit en helt underbar lördag med många timmar vid symaskinen. En för mycket dock. För det krävs inget större geni för att upptäcka att det händer något mystiskt på bilderna ovan; några kantbandade tyllfickor i vitt är som bortblåsta på de sista resultatbilderna...

Det hela började som ett experiment, att testa det här med dragkedja för första gången i en sminkväska . Allt gick riktigt bra, och jag sydde dit just fickor i tyll för att man lätt skulle kunna se vad som var i varje fack. När jag var nöjd och klar skulle jag dock testa alstret, och då visade det sig att tyll inte är det minsta slitstarkt, utan föll som offer för en ögonfransböjare på mindre än två sekunder! Det blev till att börja om med den biten och jag använde en gammal sparad necessärdel (släng aldrig något!) istället.

En sminkväska blev det ändå tillslut, endast gjord av material som jag skrapade ihop hemma (dragkedjan, ett loppisfynd från i somras för 5kr, tyg från Åhléns, vaxduk från Ohlssons). Vaxduken på borstsidan är till för att man lätt ska kunna torka av den ytan, och "skynket" över för att sminkrester inte ska hamna överallt.

På det hela taget är jag nöjd för att det är första gången, men just nu vill jag inte titta på väskan, vi har setts nog idag!

Inga kommentarer: