fredag 1 oktober 2010

Ny tygupptäckt


Länge har jag trott att Ohlssons tyger var den enda centrala tygaffären där jag bor, så länge som till igår faktiskt. Av en slump sprang jag på en hemmagjord skylt med texten "tyg", i industriområdet ett stenkast hemifrån (lät väldigt oromantiskt, så nära är det tack och lov inte!) och inne i en gränd dolde sig en enorm lokal av tyger med priser likt en outlet:

Tricot 69kr/m, men då pratar vi 1.10 i bredd, inte 40 som på Ohlssons. Tillbehör i massor, med exempelvis tjockt rep 10kr/m, 3 trådrullar för 10kr och så vidare. Snacka att jag bev glad, samtidigt som det känns bittert att den tråkiga personalen på O:s fått sig alltför många stunder med mig!

På bilden syn lite av det som blev inhandlat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I vilken stad är detta?

Sara sa...

Jag bor i Karlstad, och butiken ligger på Lamberget