måndag 21 februari 2011

Alibababyxor




För en vecka sedan kom Svärföräldrarna hem från Goa och med sig hade de ett par enormt komfortabla alibababyxor (helt nytt begrepp för mig). Principen är ett trekantigt stycke med resår uppe och nere för midja och vader.

De vita med smockat liv som jag fick kommer att bli perfekta på stranden i sommar, nu är de dock lite väl tunna. Därför sydde jag ett par svarta i lite kraftigare bomullstyg. Istället för smock och resår sydde jag en enorm mudd i midjan som täcker hela magen samt två benmuddar som ger mer markerade avslut där nere.

Jag är helt medveten om att dessa knappast ger någon smickrande siluett, men de är helt fantastiskt sköna! Dessutom har jag börjat träna "Fuego" på Friskis och Svettis och där skulle de passa perfekt för att ge extra känsla i de olika dansstilarna.

Skulle jag göra detta igen skulle jag fortfarande satsa på en rejäl mudd, men på ett tunnare tyg för att få ett snyggare fall på allt tyg som hamnar mellan benen.

3 kommentarer:

Emsters Alster sa...

Jaa, helt självklara på fuegon!

Malin S sa...

Hej!

Jag undrar hur du gjort eller var du beställd dina Idébancken-tags? Alltså tygflärparna med din logga.

Mvh Malin Semborg

Sara sa...

Hej Malin!

Jag beställde mina namnband på länken du hittar i detta inlägget: http://idebancken.blogspot.com/2010/08/namnband.html

Det gick relativt fort och jag har varit nöjd. Vet att det finns en massa olika leverantörer men så gjorde jag!