söndag 20 februari 2011

Babyjeans nummer två




Ytterligare ett par babyjeans har kommit till i ren lovyra. De här är pyttesmå med förhoppning om att de kan användas redan från start. Det var dock inte tanken från början, därav de något överdimensionerade fickorna. Jag började nämligen med att efterapa byxorna som jag gjorde förra gången, men ändrade mig i sista stund och klippte ner liv och ben till en nyfödds storlek (som jag inbillar mig), det blev lite mer baggyjeans än tidigare, och jag blev nöjd.

Personligen tycker jag att blåvitt är fint på både tjejer och killar men skulle förvirring uppstå får de väl enkom bäras tillsamman med röd body! Moster var på besök i helgen och utbrast nämligen efter att ha sett mina syalster: "Men, vet ni att det är en kille?". Ja, kanske har jag använt mig av något pojkaktigare färger hittills, men pedagog som jag är tar jag naturligtvis inte hänsyn till sådana stereotypa genusuppfattningar på vilka vårt samhälle vilar...

Beskrivning på hur jag gick tillväga finns redan på ett flertal ställen under fliken "sytt på maskin", lätt som en plätt i jämförelse med bodys!

Inga kommentarer: