fredag 21 januari 2011

Vardagsrumskuddar och en tjuvkik






På väg genom vårt nya boende kan jag visa en sneak peak av vardagsrummet (kommer gå in mer på detta så fort det känns färdigt). En råspontsvägg är själva huvudblickfånget och det andra som kan visas är färgskalan: grått, vitt och svart som väntar på att hitta sin lite starkare komplementfärg.

Kuddfodralen sydde jag på två olika sätt. De mindre, grå, handsyddes ihop för att jag inte hade tillräckligt med tyg och de randiga blev avtagbara med "omlottprincipen" (detta är för övrigt ett påslakanset som jag fyndat efter mycket letande efter ett svart-vitrandigt tyd till köksgardiner). Det är första gången som jag lyckats med detta, och såhär i efterhand kan jag inte fatta hur jag kunnat misslyckas, två simpla raksömmar och så var det klart. Själva vikningen blev jag guidad genom av denna kvinna.

Väldigt Ernst K. Väldigt vuxet.

Inga kommentarer: