söndag 23 januari 2011

Amningskudde






Igår, lördag, tog jag en tur på en basarliknande loppis som slår upp portarna en gång i veckan här i stan. Där gjorde jag några riktiga pysselfynd, bland annat några knappar och så den här kudden.

Jag är inte hundra på vad den kan ha använts till förut men jag såg det med ens som en utmärkt amningskudde! Jag hade tidigare tänkt sy en med bean-bag-innehåll som bland annat finns att köpa i tioliterssäckar på EM, men när jag stötte på denna för endast 40 kr tänkte jag att det var värt att ge det ett försök (även om den inte riktigt får den här sköna tyngden som en sackosäck får). Så jag sprättade av det gamla, fräschade till innerkudden och började.

För att kunna ta av och tvätta sydde jag på en dragkedja (även denna loppis 5 kr)och tyget är stuvar jag hade hemma: svart bomull i ändarna och Mannens gamla cardigan i stretch i mitten. Det var riktigt bra att ha just stretch i mitten av hästskofomen eftersom jag sydde en lång tub av alltihop och då kunde det randiga streckas ut på överdelen och få rynkas lite på underdelen.

Jag är helt okejnöjd med skapelsen, men toknöjd över priset eftersom jag hör till dem som blir totalt avtända av babyindustrins köpgalna prylhets!

Inga kommentarer: