fredag 21 januari 2011

Småfolksbyxor




Jag har för första gången gett mig på att sy till en liten krabat, nämligen i stl 52 (och eftersom jag fortfarande inte kan sy efter mönster så är det på ett ungefär vi snackar).

Tre par byxor, två pösiga och ett par tighta blev det när syandan äntligen föll på igen efter all flytt. Det kanske mest praktiska när ett sådant sug kommer är ju att allt material finns hemma när man bara vill sätta igång, och i detta fall krävs det endast massa stuvar. I detta fall känns det turkos/bruna säkert igen från Systerns byxor, det gröna är Mannens gamla tröja och det röda-vitrandiga min. SÅ miljöriktigt.

1 kommentar:

Emsters Alster sa...

Nämen, är det möjligen de första kläderna till lill-hektor man ser? Riktigt snygga kombinationer, jag älskar ju randigt! Vad duktigt du är!