tisdag 17 augusti 2010

Jeansbyxor




Mest för att bevisa att jobbet inte är allt valde jag att, en helt vanlig vardagskväll efter träningen, sätta mig ner och sy ett par nya byxor. Det blev ett par jeansbyxor med breda muddar, något längre än de tidigare som jag sydde.

Dessa känns dock lite mer jobbvänliga och tack vare fickorna med grova stickningar i vitt så sticker de ut lite. Jag tvekade länge om jag skulle ta just vitt, eller om jag skulle gå på marinblått men ångrar mig inte nu, utan dem skulle det blivit mer mysbyxa av det hela. Annars är det samma mönster som de andra brallorna, något förminskade i framstycket bara för att bli lite mer välsittande.

Mycket nöjd och glad somnade jag senare igår som en stock, lycklig över att jag hade bevisat för mig själv att pyssel inte bara tillhör semestern!

4 kommentarer:

Emsters Alster sa...

Vad fina de blev! Snyggt med vita stickningar och den randiga mudden.

MESC sa...

Mycket snygga! Var hittar du bra jeanstyg? Jag tycker ofta att antingen är tyget för tjockt, eller fult i färgen, dessa ser väldigt snygga ut!

LMM sa...

Oooooo kan man beställa dessa eller? Ser grymt sköna och snygga ut!!!

Singh sa...

Helsnygga bralls! Trevlig blogg, lägger till dig i länklistan!