torsdag 19 augusti 2010

Väggträd



Med många företagsproducerade träd som förebilder (tar alltså inte åt mig hela designen här, dock är det det enda med ett löv som jag känner till), ritade jag denna väggdekoration. Först i liten A4-skala och sedan förstorade jag skissen med hjälp av ett skalenligt rutmönster (från 1:1 till 1:20), liknande de som fanns i pysselböckerna när man var liten.

Min morfar är snickare och har genom åren hjälpt mig förverkliga många träidéer, från barbiemöbler till just detta träd. MBF-skiva, sticksåg och sist distansklossar för att få ut trädet från väggen och skapa en "3D-känsla". Jag valde exakt samma kulör som väggen för att man bara ska ana att det finns någonting där, men vid nästa flytt vill jag nog ha det högblankt och eventuellt mot en färgad fond för att lyfta fram det mer. Självklart kan man även ha någon form av ljusslinga bakom och använda skapelsen som en lampa.

1 kommentar:

Emsters Alster sa...

Javisst, trädet är ju så snyggt så att det förtjänar att synas!