söndag 18 mars 2012

Trikåtights stl. 74


Ytterligare ett par byxor, men dessa kallas tights i mönstret. Byxorna ska egentligen inte ha någon mudd, men det var det som gjorde hela grejen tyckte jag!

Inspirationen kommer från ett par liknande som en kompis hade köpt på HM nu, fast med starkt rosa nedtill till sin tjej. Dessa blev väldigt långa (trots att jag naturligtvis kortade mönstret när jag la på muddar)men förutsatt att tage inte blir så tjock, bara lång så kommer han kunna ha dessa en lång tid framöver!

Materialet är från samma ställen som i inlägget nedanför och jag är väldigt nöjd!

2 kommentarer:

Kakans smått å gott sa...

Oj, nu var det mkt nytt! Härligt! Vilka fina byxor du syr, är så imponerad!

Maja Hasselheim sa...

Hej Sara!

På varje eng- eller svenskalektion jag hade idétorka när vi skulle skriva texter. Idag tre år senare har jag inte det. Nu sitter jag här hemma i Forshaga och ska skriva en krönika. Kreativiteten flödar och jag vill sätta igång. Fast vad är en krönika nu igen? Jag tar fram dina gamla power-points och för att se hur en krönika är uppbyggd.

Du förstår, jag har också ordning och reda på saker(även om du är drottningen) ;). Jag sparar allt som kan komma till användning och nu tre år senare läser jag dina ord igen.

Förra veckan höll jag ett argumenterande tal. Det kändes på något sätt tryggt att stå där framför alla. Jag fick en kick av det och jag fick MVG.

Svenska är mitt favoritämne tack vare dig. Du och Mia fick svenska att bli roligt. Först efter att jag hade haft er insåg jag hur man kan leka med språket. Använda det som ett verktyg. Vrida och vända på formuleringar och verkligen måla med språket.

Jag antar att jag bara ville säga tack och påminna dig om att du gjorde ett gott intryck på mig och alla andra i klass 9A.

Jag hoppas ni har det bra, hälsningar Maja Hasselheim


Ps. Vad kreativ och produktiv du är! Det är väldigt fina kläder du gör till Tage.