lördag 28 augusti 2010

Tights





För ett tag sedan sydde Emsters Alster ett par smala mysbyxor till sin son (bild 1) och jag frågade om inte jag kunde få ett par likadana för de såg så himla sköna ut! Hon tog dock inte min förfrågan på allvar, så vad gör man? Syr ett par såklart!

Jag var en snabbis på stan idag, och Ohlssons reade ut det sista nu. Mitt tygval blev därför klockrent, ett par meter randig tricot för 35 kr och jag har dessutom gott om tyg kvar efter att ha sytt mina långkalsonger/tights. Mudden var det dock ordinarie pris på, 79 kr/m men det är alltid kul när man känner att det lönar sig att sy eget.

Det var samma syprocedur som med tidigare byxor här på bloggen som gällde, men mönstret ritade jag från ett par andra bomullstights den här gången. Resultatet blev kanske ingenting som jag visar mig ute i, men oj så goa de blev!

2 kommentarer:

Emsters Alster sa...

Haha, vad kul, fast hade det inte varit lite kul med limegröna elefanter istället!

Men med en snygg jeansklänning blir dom randiga ju klockrena!

LMM sa...

Ooo de ser nästan lika sköna ut som min Onepiece;)