fredag 27 augusti 2010

Bröllopsdekorationer










För drygt tre månader sedan bytte jag bort mitt Banckefternamn och blev fru. Inför den stora bröllopsdagen pysslades det en hel del, allt i det svartvitrandiga temat.

Eftersom jag gillar att göra saker och ting personliga med tryck, var ju detta ett tillfälle att överarbeta kungligt, även om tryckeriet fick hjälpa till när den egna skrivaren inte klarade av att förverkliga visionerna! Det genomgående monogrammet och designen på text och annat gjorde jag dock själv som pdf-mallar till företagsproffsen. På bilderna syns lite av allt det roliga som blev till under alla förberedelser:

1. Brudparet!

2. Dukningen - Dunilinservetter, ett bra budgetalternativ till linneservetter (40kr/10st).
3. Dukningen - vitt, vitt, vitt... Och kandelabrar!
4. Serveringsförkläden - mammas verk, så jag ska inte ta åt mig äran. Korta förkläden i ett tätt/grovt linnetyg (69kr/m) samt monogrammet i maskinbroderi. Fejkhanddukar i samma material.
5. Tackkort - Randigt inslagspapper från Lagerhaus (29kr/5m) för att hålla ihop kortet med det medskickade gruppfotot, annars bara företagstryckt med en liten sidenbandsdetalj med "tack-tag"
6. Presentaskar/Placeringskort - fyllda med vitt godis, själva asken kommer från Thomas Sabos Charmskollektion (fick specialköpa dessa genom sommarjobbet). Enkla papperslappar med namn och sidenband.
7. Inbjudningskort - framsidan med tryckeritryckt monogram, de bigade även kanterna för att undvika pappersflisor. Randigt inslagspapper och trädda sidenband genom det övre lagret.
8. Inbjudningskort - baksidan visar hur man alltså drog upp själva texten med hjälp av en skalpellutskuren halvcirkel.
9. Rispåsarna - handgjorda från A5 efter enklaste påsmodell med två paket buljongtärningar som storleksmall! Trycket (monogram fram och en personlig välkomsttext på baksidan) utskrivet från egen skrivare. Utstansade hål med knutna sidenband. Detta var mycket tidskrävande och jag skulle aldrig göra om det!

Önskar det fanns fler tillfällen i livet som inkluderar så mycket papperspyssel!

3 kommentarer:

Emsters Alster sa...

Jag kan leja bort allt i mitt liv till dig som kräver papperspyssel!

Kakans smått å gott sa...

Allså, va fina ni var! Har lite dåligt samvete över att jag itne har skickat bilderna än.. men om man väntar på nåt gott, då är det bara härligt (som min vän Klas-Kristian alltid brukar säga)..

Sara sa...

Ingen panik Kakan : ) Väntar så gärna, bara glad att du tagit några fina som ligger och drar sig!