söndag 9 september 2012

Haklapp




Det finns en app som heter "Pinterest" som jag kan slå ett slag för när det kommer till att hitta inspiration. Idag satt jag mest och päste i soffan medan sonen sov, men efter en titt där så blev det symaskinen istället. För ett tag sedan köpte jag en haklapp från Emesters som verkligen kan rekommenderas, lätt att packa och lätt att tvätta (den blåvitprickiga med orange kantband). Jag blev dock sugen på fler och började testa lite själv, trots min stora kantbandsskräck. Det blev väl helt okej för att vara första gången och Tage är inte svår att imponera på för den fick vara på mest hela tiden!

Jag klippte ut formen efter Emsters, kantade fickan först (bra uppvärmning på raksträcka) och sedan strök jag kantband mycket längre än vad jag först trott att det skulle gå åt. Nålar i massor och noggrannhet är lösningen på det här! Tygerna fanns hemma,  PVC och bomull, det senare med små prickar från Åhléns. Och så en bit kardborre då.

Visst, det funkar men jag rekommenderar fortfarande att ni beställer ett par stycken från Emster, den kantbandningen tåls att syna i sömmarna!

1 kommentar:

Emsters Alster sa...

Du är fin du, och haklappen likaså! Jag brukar göra det enkelt för mig och använda färdiga kantband men dina prickiga var finare!