söndag 3 juli 2011

Solskydd till vagnen




Många alster kommer av att man har haft ett problem som man fixar sig en lösning på! Att Tage fått solen i ögonen när han åker vagn var ett sådant. Därför sydde jag snabbt ett solskydd till vagnen som är perfekt att haka på när man är ute och går och solen "ligger fel".

Den observante ser att det är rester från den förra köksgardinen som har använts och tillsammans med öljetter och tre duschdraperiöglor var lösningen mycket enkel. Kan man inte bara lägga en filt över sufletten kanske man kan undra? Jovisst, men då får man inte pyssla och vid motvind är det himla svårt att få den att ligga kvar.

Så det så!

3 kommentarer:

Esil Agni sa...

Såå fiiint hem! Så fina idéer du har! Så fint du löser problem! Så fint allt du gör!
GRATTIS till KARL TAGE! SÖTNOS!

LMM sa...

Mennä ( Som Alvin skulle sagt, han vänder på nämen) kan det vara så att jag kan ha inspirerat dig till denna konstruktion :) det är trots allt det enda jag någonsin har pysslat till min son.

Sara sa...

O ja, Malin! Skamset inser jag ju att detta borde ha framkommit i inlägget! Min rättelse får istället komma här i kommentarfältet. Idén är helt och hållet din!

KRAM