torsdag 7 juli 2011

Hand- och fotavtryck





För att föreviga hur liten Tage var när han kom (får nämligen rådet från alla föräldrar att ta till vara på den här tiden för den går ju sååååå fort...) gav jag mig igår på att försöka göra hand- och fotavtryck. Det började inte så galant, trots att jag valde att smida medan järnet var varmt, det vill säga under killens totala paltkoma. Jag trodde det var onödigt att ta av honom kläderna och använde dessutom en ganska välsittande färg... Det hela resulterade i röd färg precis överallt!

Försök två, med blöjnaken kropp och vattenfärg, gick desto bättre och jag njuter lite varje gång jag tittar på de färdiga tavlorna. Den svarta handen blev tokbra och ska nog kopieras upp i fler upplagor så småningom.

1 kommentar:

LMM sa...

Visst är det konstigt att en sådan tillsynes enkel sak kan vara så svår! Jag minns att det var näst intill omöjligt att öppna handen på det stackars barnet, oavsett tillstånd, och sedan så svårt att få det jämnt utan kladd! Bra jobbat!