söndag 30 januari 2011

Tvättkorg




Åhléns i stan kör en sådan där helskön "halvahalvarea" nu så jag passade på att tacka några hemmaprylar för lång och trogen tjänst genom ett ansiktslyft! Det prickiga vaxduksliknande tyget i olivgrönt (inte diarrébrunt som bilderna konstigt nog visar)kostade nu 26kr/m och det gick åt drygt en till det första projektet.

Först ut var tvättkorgen som ursprungligen kommer från IKEA men som jag sydde om i begynnelsen av min "sykarriär". Det var kanske den största behållningen av det här pysslet, att se att jag har utvecklats sedan dess, alternativt att jag måste varit extremt stressad när jag gjorde det sist för usch så illa det var gjort! Hur som helst så kom jag inte på någon bättre lösning den här gången heller än att sy fast själva påsen på ställningen. Det var bara till att montera bort pressarfoten varje gång man började eller avslutade en söm, men vad gör man inte för konsten?

Inga kommentarer: