söndag 30 januari 2011

Sommarlinne






Ibrist på andra projekt rotade jag lite bland mina tyger och hittade en meter som jag köpte på Ohlssons-rean i somras för 29 kr. Jag har inte vetat vad det skulle bli av det men minns att jag tänkte att man aldrig kan ha för många randiga tyger! På väg hem från jobbet i fredags fick jag dock en uppenbarelse om ett linne med en krage som liknade den som jag hade på min brudklänning, och vips så var det det som det blev av tygbiten.

Just nu är jag nästan sjukligt blek och bjuder verkligen på mig själv när jag visar upp mig i linnet, men i sommar tror jag nog att det kan bli bra. Det är ju omöjligt att beräkna hur väl det kommer att passa då, men just nu finns det gott om plats för magen. Jag fodrade livet eftersom det är ganska så genomskinligt och så gav det lite extra stadga åt kragen och jag blev riktigt nöjd faktiskt!

4 kommentarer:

Singh sa...

Vilken fin modell på linne! Ser också jätte fint ut hemma hos er efter de olika renoveringsprojekten, bra jobbat!

Sara sa...

Tack! Vad glad jag blir!

Emsters Alster sa...

Vad snyggt det blev, gillar ju kragen förstås men också den fina ärmskärningen på gränsen till brottar- men ändå inte.

Le Petit sa...

Jag gillar också randigt! Denna modell blev jättesnygg! Kul att se ert renoveringsprojektet och så har jag förstått att ni väntar barn. Spännande!