fredag 13 augusti 2010

Halltavla




De allra enklaste pysslen blir oftast bäst, tycker jag. Kanske är det därför som jag gillar kom-ihåg-tavlan i hallen så mycket? Det är egentligen bara en ram, "Ribba", från IKEA som har en vanlig datautskrift inuti sig med texten "Jag ville bara säga att...". Syftet är självklart att man ska kunna skriva ett meddelande på glaset när man går eller för att hälsa en speciell gäst välkommen.

Jag har bytt innehållet i ramen några gånger, bara haft en tyg- eller tapetbit som bakgrund. Man kan naturligtvis skriva tester, skriva ut en pratbubbla, sätta in en barnteckning eller något annat som gör tavlan personlig. Supersimpelt.

2 kommentarer:

Emsters Alster sa...

Nämen hade du gjort den! Den var ju så självklart köpt så jag inte ens reflekterade att du kunde gjort den själv. Bra idé!

BETSY sa...

Vilken härlig blogg du har!! Grymt inspirerande :)