onsdag 10 oktober 2012

Bokback

För några dagar sedan var jag uppe på vinden i ett annat ärende och hittade det här gamla tidningsstället. Jag köpte det på loppis 2007 och sedan dess har det varit svart, limegrönt, vitt, lila och nu gult!

Jag kan egentligen inte förstå att jag ger mig på det gång på gång med tanke på hur urbota tråkigt det är att slipa och måla i omgångar (spjälor, säger inte mer). Den här sortens pyssel är egentligen tråkigt strax efter att idén har kläckts, det är liksom inget spånande, inga lösningar eller nytänkande. För min del ska det helst vara klart direkt! Det enda roliga var att filura ut vilken färg det skulle bli den här gången och valet föll som synes på Brio-gult!

Jag trivs verkligen inne i Tages rum nu, det är riktigt färgglatt och mysigt och lockar till lek. Sist vi satt där inne och lekte slog det mig hur mycket inne i rummet som faktiskt varit mina projekt, så roligt! Hittills har jag skapat: gardinerna, skötbordsunderlägget, sängkläderna, Fåret Shaun, tavelväggen, gåvagnen, fårmobilen, lampträdet, boken om mig och en del leksaker som ligger gömda i lådorna (och så min pysselplats då)- alltihop finns att hitta här på bloggen och mer lär det bli.

Inga kommentarer: