söndag 18 mars 2012

Stoff och stil





Så var det dags att dokumentera lite igen. Det låter kanske klyschigt men med våren kommer inspirationen på riktigt. Eller kanske rättare sagt med våren och ett besök i Stoff och stils butik i Bäckebol!

Tygerna som köptes där har används i diverse pyssel som kommer framöver här på bloggen. Det var otroligt roligt att få botanisera bland alla tygrullar som jag tidigare bara bläddrat bland i kataogerna men nästa gång ska jag åka utan barn, eller möjligtvis med en man som kan underhålla stackaren när jag räknar centimetrar och vill vara kreativ!

På bilderna här syns ett axplock: jeanstyg som ska bli till en Tagejacka i vår. Vaxduk som bara var för fin att säga nej till och söta märklappar, flodhäst & monster. (Flodhästen täcker ett Liberomärke som var broderat på badrocken.)

Men som sagt, nästa gång ska jag vara mer förberedd på vad jag ska ha, till vad och även ha bättre koll på mönsterutbudet!

Inga kommentarer: