söndag 27 november 2011

Julstrumpa






Julen närmar sig och det innebär en massa nya pysselmöjligheter! Först ut fick det bli en julstrumpa till Tage. Förhoppningsvis kommer den att bli en sådan där sak som han själv kommer att vilja ansvara för att hänga upp, en strumpa som kommer att vara med ett tag helt enkelt!

Jag fick låna en hel massa röda stuvar från mamma och satte ihop dessa till en trevlig julkombo. Inuti fick det bli ett sidenfoder, mest bara för att det var vad jag hade hemma (nu glider dessutom julklapparna ner snyggt!). Detta var också första gången som jag testade det här med applikationer, och det var riktigt lurigt. Eftersom jag inte hade någon flisofix hemma så fick jag köra med maskeringstejp som jag rev bort allt eftersom- riktigt smidigt faktiskt! Resultatet kan klart vara bättre runt bokstäverna men med svart tråd på svart bakgrund syns det knappt.

Modellen är annars samma som när man syr en mössa (som jag visat tidigare på bloggen), en vrängningsprincip som döljer nästan alla sömmar.

Inga kommentarer: