måndag 8 augusti 2011

Fotopyssel







Just nu är det stort fokus på foton här hemma. Sedan Tage kom har vi ökat vår fotokvot drastiskt och med tanke på att jag redan innan det låg efter med framkallningen var det hög tid att göra slag i saken!

Tack vare Fujidirekts erbjudande om 100 gratiskopior för 29kr i frakt kunde jag utan att blinka framkalla 300 foton som nu ska in i album. Samtidigt håller jag på med Tages "Mina första år-bok" som efter noggrann efterforskning blev "Bästa boken om mig : inte så lite kaxig" av Terese Öman eftersom den känns betydlig mer nutida och fri än många andra. Jag är ingen scrappare men detta blir någonting åt det hållet med många bilder, vilket bäddar för många pysseltimmar de närmsta åren!

För fotoalbumet passar Fujis bilder utmärkt men annars är inte kvalitén något vidare, den gör inte digitalkamerans förmåga rättvisa. Så när förstoringar ska göras av de bilder som vi tagit hos Karin kommer jag välja en annan sida, likaså för bröllopsbilder och fotoböcker.

Kalla mig gammaldags men ingenting slår papperskopior när det kommer till foton!

Inga kommentarer: