söndag 14 augusti 2011

Bokstavsring






Min mamma städade i sin sygarderob häromdagen och hittade en massa roliga saker. Bland annat visade hon mig ett alfabetsmönster som genast förde mina tankar till sådana där barnvagnsmobilder i plysch som bildar barnets namn. Jag som aldrig sytt efter mönster och beskrivningar bestämde mig för att göra ett försök, och det var nog rätt ända att börja i på mönsterfronten för så lätt som det var fick jag blodad tand!

Just dessa bokstäver blev inte tillräckligt fina för att få hamna i blickfånget på vår vagn, men det blev istället en liten leksak att sätta tänderna i för Tage så småningom.

Jag fotade den busenkla beskrivningen som får mig att tänka tillbaka på mellanstadiets syslöjdstimmar! Själva bokstäverna kan man ju skriva ut i valfritt typsnitt från datorn, förslagsvis i Wordart. Håll tillgodo! (Klicka på bilderna för att kunna läsa lättare.)

4 kommentarer:

Kakans smått å gott sa...

Å vilken rolig leksak.. Imponerad att du har en bokstav i färg:) Sylvi har redan börjat på er Lennart och skallra var inga problem. Det här funderar jag på att göra men det blir förmodligen inte av, kanske nåt för dig?
http://www.underbaraclara.nu/193586/2011/08/14/artpasen/

Sara sa...

Strålande Kakan, tack för det! Ärtpåsar kan vara något alltså, perfekt för fina stuvar och så, tips som dem uppskattas. Längtar till din scrapbookuppvisning!

Emsters Alster sa...

De där bokstäverna skulle inte skämma nåns vagn tror jag. Jag kanske kan ta över dem sen för enligt Julle ska lillen heta Tage. Och om det blir en tjej Isabelle (grannen). Vi får se hur vi gör.

Välkommen hit! sa...

Kul att se att ditt textila skapande fortsätter även sen du fått "annat" att tänka på.
Idebancken håller på att bli en inspirationskälla för din gamla mentorskollega!