söndag 15 maj 2011

Påslakanset till spjälsäng & sovrummet





Hittills har jag inte visat sovrummet efter renoveringen, så här kommer det! Golvet var redan framtaget men det stora jobbet var att pilla ner och återställa taket. Därtill lite tapetsering och dekoration och så blev det såhär. Det saknas fortfarande lite på väggarna för det känns lite kalt, men det kommer!

Idag gjorde jag i ordning Magens sängplats, en fyndsäng för 200kr på Blocket. Jag hittade dock inget påslakanset som jag gillade, ville att det skulle matcha våra, så jag fick helt enkelt sy ett! Sprättade upp ett randigt örngott från Åhléns (som vi har) och tillsammans med ett vitt underlakan som jag hade hemma samt ett underlakan anpassat just för spjälsängar (lyckligt nog i exakt samma färg som våra!) blev det ett vändbart påslakan!

Supernöjd med resultatet när man kan får det som man vill trots att affärerna inte kan erbjuda det!

Inga kommentarer: