måndag 23 juli 2012

Renovering av hallinredningen

En dag då det - hör och häpna - var bra väder stod jag ute och målade om vår hallinredning vit. Innan var spegeln och krokarna, båda från IKEA, ekfärgade men efter slipning, tvätt, maskering och tre lager vitt blev de som nya. Jag tog tyvärr inga roliga före-bilder för att visa hur stor skillnad det faktiskt blev, men några bevis på hur det såg ut innan finna under fliken "lägenhetsrenovering."

När de var mörka tyckte jag alltid att de skar sig mot den grilliga tapeten medan de smälter in bättre nu. Lådmöbeln på bilden är nyinköpt och var tack och lov vit från början för om sanningen ska fram så är den här sortens jobb mest kul när det är klart...

Slutligen kan jag även passa på att be om råd. Hallmöbeln kom nämligen med tre svarta lådor samt en svart sittdyna. Detta blev lite väl mycket ungkarlslägenhet för min smak så hur skulle man kunna förändra det? Vilken färg skulle kunna gå till tapeten? Fårskinn? Rött? Andra boxar under? Den tåls att tänka på!

Inga kommentarer: