söndag 18 mars 2012

Taxbody och sykurs med Emsters Alster






Just nu är jag mammaledig och jag har det enorma lyxen att vara det tillsammans med fyra nära vänner. Tillsammans gör vi allt för att ta till vara på dagarna så vår sykurs-dag är bara ett projekt i raden av roligheter som händer just nu i livet.

Vi kallade in experten Emsters Alster för att lära oss sy bodys och mössor. Jag har ju gjort detta ett par gånger tidigare på egen hand men detta var någontng helt annat. Overlock-maskin och hjälp till hands gav sömnaden en helt ny dimension. Att Tage dessutom körde en maratonsömn just denna dag tackar jag extra för! Mitt bruna taxtyg ´kommer från Stoff och stil, en stuvbit för 79kr/m- perfekt!

Efter en heldag ihop kunde alla i alla fall stoltsera med var sitt nytt klädesplagg, och av bilderna att döma verkar barnen nöjda de också!

Inga kommentarer: