lördag 21 maj 2011

Skötbordsunderlägg






Jag vet att det blir mycket bebispyssel i bloggen just nu, men det är liksom oundvikligt att inte vilja fixa till det här hemma för personen som snart ska komma. I veckan gjordes därför skötplatsen i ordning.

Själva bordet kommer från Svärmors jobb, där det skulle slängas (!), men istället räddade hon det för en fika till kollegorna och nu får vi låna det- perfekt! Dynan andades dock lite väl mycket "Landsting" enligt min mening så jag inhandlade ett vaxduksblandat tyg på torget här hemma (98kr/m) och sydde ett nytt, avtorkningsbart överdrag. Detta var allt annat än lätt, som jag har slitit mitt hår för att få det slätt och fint men till slut fick jag ge mig; ett bulligt underlag ger ett bulligt överlag vare sig man vill eller inte!

Med några IKEA-korgar på kanterna blev det riktigt mysigt tycker jag även om det ska komma till lite mer färgglada saker runt omkring i sinom tid, lite genusskadad är jag ju trots allt!

1 kommentar:

Emsters Alster sa...

Jättesnyggt, man hittar mycket otippat fina grejor på torget! Inget landsting kvar över den möbeln!