torsdag 26 maj 2011

Påslakanset till barnvagnen






Idag har jag haft en stund vid symaskinen igen. Jag har länge varit på jakt efter ett mysigt pålakanset eller tyg för detsamma till vagnen, utan resultat. Så kom jag och tänka på en quilt-butik som ligger lite undangömd här i stan, och så äntligen!

Jag fastnade för ett djungeltyg i unisexa färger (169kr/m) och kompletterade i en annan tygaffär med ljusgrön bomullsväv (49kr/m). När jag kom hem kom jag dock på att jag hade en liten bit randig tricot kvar från en body som jag sydde för ett tag sedan. Tillslut kunde jag inte bestämma mig för vilket jag skulle välja så det blev en kombination genom ett vändbart täcke som både kan vika ner en randig eller en grön rand!

Jag kan ju inte så mycket om bebisar och deras komfort, men något säger mig att detta kommer att bli lite väl varmt i juni, att en filt kommer att räcka, men någon gång kan det säkert komma till användning!

1 kommentar:

Emsters Alster sa...

Det kommer säkert många kyliga sommarkvällar där ett täcke kommer väl till pass. Snygg kombo som ser välsydd ut!