söndag 6 februari 2011

Babyjeans






Förra veckan köpte jag lite tyg för att ha muddar hemma till fler barnkläder. Det fina är ju som sagt att man annars många gånger kan använda stuvar som redan finns hemma, för att det ändå går åt så ruskigt lite.

Stuvbiten för den här gången fick bli stretchjeanstyget som blev över när jag gjorde pösjeans till mig själv. Nu blev det ett par jeans i ca stl. 52/60 istället. Detta kan ha varit det roligaste projektet på länge. Dels för att jag blev så nöjd med resultatet, men också för att det var så mycket roliga och pillriga detaljer som skulle sys, och i rätt ordning. Fickorna fick bland annat små jeansnitar som jag alltid sparar när man köper nya byxor (aldrig slänga!) och runt om små sticksömmar för att få mer äkta look än mysbyxintrycket.

Bodyn på bilden har jag inte sytt själv, utan är den första presenten vi fått till magen. Nu har jag sytt en del byxor och börjar bli lite sugen på överdelar så det var därför jag plockade fram denna ur garderoben; för att se om det är så svårt som jag har fått för mig att det är...

2 kommentarer:

LMM sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LMM sa...

Sara Hektor! Du kan verkligen konsten att ge en småbarnsmamma prestationsångest! Men fina saker göra sannerligen. Längtar så till vi ses! Kram kram