torsdag 22 juli 2010

Familjetäcke





I vår familj finns ett strand- och picknicktäcke som alltid har funnits med. Egentligen är det bara ett skrikigt påslakan på ett mjukt täcke, men tack vare sitt sätt att synas hittar man det med lätthet på familjefotona år efter år.

Med förhoppning om att skapa ett liknande fenomen i min framtida familj så kom detta lapptäcke med vaxtygsbotten till. Den andra anledningen var att få botanisera till tusen på IKEAS tygavdelning. Ofta tycker jag att det finns så mycket roliga tyger där, men att de står ut alldeles för mycket för att passa någonstans i hemmet.

25 cm av varje: SOFIA, GUNILLA, MALENA och några till (19-49kr/m) i liknande toner skapade faktiskt en helhet som till en början bara såg ut att skära sig något alldeles väldigt. På baksidan använde jag mig av ett vaxpressat tyg från Ohlssons tyger (69kr/m) som gör att man kan picknicka även när det är fuktigt i gräset. Inuti ligger ett budgettäcke, även det från IKEA, för 29kr. Slutligen fixade jag en bäranordning av nylonband och två stora knappar.

Supernöjd!

Inga kommentarer: